اخبار تکنولوژی-خبر روز دنیای تکنولوژی
ساخت مرکزی منحصربه فرد برای توسعه نانوحسگرها

نانو

یک شرکت آمریکایی با همکاری مؤسسه فناوری ماساچوست مرکزی برای توسعه فناوری حسگری با استفاده از فناوری‌ نانو راه اندازی کرده است. نانو محصولاتی از کشاورزی تا پزشکی در این مرکز ساخته می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت آنالوگ دوایس (Analog Devices) با همکاری مؤسسه  فناوری ماساچوست اقدام به راه‌اندازی مرکزی برای توسعه فناوری حسگری با استفاده از فناوری‌ نانو کرده است.

ویسنت روچ، مدیرعامل شرکت آنالوگ دوایس (Analog Devices)، اعلام کرد که این شرکت اولین مرکز عالی فناوری‌ نانو را با همکاری مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) جهت تمرکز روی ساخت نانوحسگرها و سامانه‌های حسگری راه‌اندازی خواهد کرد.

این اطلاع‌رسانی در سمپوزیومی صورت گرفت که در آن فعالان حوزه حسگر گردهم آمده و روی روش‌های ساخت حسگرها با هم گفتگو می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


امکان سفارش آنلاین خودروی حمل بار/ ردیابی کالا و جلوگیری از قاچاق

کامیون

محققان یک شرکت دانش بنیان نرم افزاری طراحی کرده اند که صاحبان بار و کارخانه ها می توانند به واسطه آن، خودروی حمل بار خود را به صورت آنلاین سفارش دهند و در طول مسیر بار را ردیابی کنند.

حامد تاجدی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه تولید نرم افزار و از محققان ایرانی بازگشته به کشور از تورنتو کانادا بهخبرنگار مهر اظهار داشت: در این شرکت دانش بنیان موفق شدیم نرم افزاری طراحی کنیم که به واسطه آن دو سمت بازار را به  هم متصل کنیم.

وی با بیان اینکه این بازارها کارخانه ها و صاحبان بار در یک طرف و طرف دیگر راننده های خودرو های سنگین هستند، بیان کرد: اینها رانندگان خودروهای سنگین بین شهری از جمله خودروهایی مانند خاور، تریلر، کامیون و ... هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود